Élményalapú pszichoedukatív program iskolákban, szakemberek közreműködésével.
A szabadulószobában a fiatalok saját világának csapdahelyzeteit mutatjuk be játékosan. A virtuális világból akkor tudnak csak kiszabadulni, ha az evés- és testképzavar jeleit felismerik és megoldást is találnak ezekre a problémákra. A játékban a résztvevők 5 kisebb csoportba szerveződve dolgozzák fel a témát. A játék során kódokat keresnek, melyek a következő feladathoz szükségesek. A játék végén mindenkire, azaz mind az 5 csoport megszerzett tudására szükség lesz a kiszabaduláshoz. A játékot vezetett beszélgetéssel zárjuk.
Ez a játék társadalmi és pszichológiai szempontból egyre aktuálisabb témát dolgoz fel, az evészavar különböző formáit, melyek napjainkban a fiatal lányokat és fiúkat egyaránt érintő betegségek. A játék kitér a közösségi média hatására és a túlzott testkép-központúságra, mely nagyon releváns probléma a fiatalok körében. Érzékenyen közelíti meg ezt a rendkívül nehéz és gyakran tabusított témát.
A játék célkitűzése az evészavar mögött húzódó érzelmi és társas problémák – például a magány, elismerés utáni vágy, önbizalomhiány, szégyen és stressz – bemutatása, miközben aktívan vonja be a résztvevőket Kata, Mária, Péter, Sára és Zsolt történetébe.
A főszereplők hiteles történetén keresztül a résztvevők betekintést nyernek abba, milyen lelki folyamatok húzódhatnak meg az evészavar betegsége mögött. A játék lépésről-lépésre vezeti be a résztvevőket a főszereplők küzdelmeibe, miközben számos lehetőséget ad az empátia, az önreflexió és a cselekvési lehetőségek feltárására. Fokozatosan mutatja be a tüneteket, a családi bizalmi kapcsolatot és a segélykérés folyamatát. A résztvevők valódi döntéseken keresztül reflektálhatnak a legjobb segítségnyújtási módokra.
A szöveg több helyen is hangsúlyozza a barátság, elfogadás és kapcsolódás jelentőségét – ezek kulcsfontosságúak az evészavarok pszichológiai hátterében. A játék szépen rávilágít arra, mennyire fontosak a társas kapcsolatok az önértékelés szempontjából.
A cselekmény progresszív narratívára épül. A főszereplők története nem csak az evészavar különböző fajtáinak kialakulását mutatja be, hanem a segítség lehetőségét is, ami pozitív üzenet, reményt sugall. A játékot záró vezetett beszélgetés lehetőséget nyújt a játék közben felmerülő kérdések tisztázására, a felkavaró élmények kibeszélésére, a saját gondolatok rendezésére.